Nástěnka

29/6   snad máme všechno v pořádku, kdo zde není, doladí si to v září

           Bylo žádáno začít příští rok od nuly, proto jsem ze zbytku fondu spočítal podíl na jednoho žáka, ten činí 325,- Kč. Tuto částku dnes všichni obdrželi a jistě ji doma odevzdají. Domluvil jsem se s dětmi na posledním domácím úkolu, čeká v úkolech.

          čtvrtek 24/6: odevzdání zbytku učebnic, všechny budou prohlédnuté, vygumované, pečlivě podlepené, 

                                 nadměrné opotřebení bude proplaceno podle instrukcí na přiložených lístcích v emailu

           pátek  25/6:  odevzdány klíčky od šaten (každý klíček bude viditelně označen jménem a číslem skříňky

                                   (visačka, v obálce, v uzavíracím sáčku), žáci si odnesou domů jahody

            pondělí 28/6: beseda s Ukrajincem A. Borševským o možnostech začlenění do pracovního procesu, žáci 

                                    si odnesou v přinesených složkách všechny výkresy

            úterý 29/6:   poslední možnost odnesení cvičebního úboru a výtvarného kufříku

             středa 30/6: vysvědčení se rozdává 1. vyučovací hodinu 

23/6  harmonogram posledních dnů školního roku 2020/2021:

22/6  vše podle plánu

21/6   vše podle plánu

18/6    vše podle plánu

17/6   vše podle plánu

16/6    vše podle plánu

15/6   vše podle plánu

14/6    vše podle plánu

Rozpis písemností na příští týden:

velké písemky budou 15. 6. v úterý ČJ a 17. 6. ve čtvrtek M. Bude to jako vždy průřez učivem celého roku, tedy včetně nějaké konstrukční úlohy z geometrie

Z toho důvodu se poslední opakovací SP píše v pondělí 14. června. To bude všechno, z vlastivědy a přírodovědy už nic psát nebudeme, jenom těm, kterým jde o zlepšení nerozhodné známky, pošlu pár domácích úkolů.

11/6    vše podle plánu

10/6   vše dle plánu

9/6   vše podle plánu

8/6  vše dle plánu

7/6   vše dle plánu

V pondělí od 16:30  do 18:30 proběhnou hovorové hodiny, jednotlivě schůzky s učitelem. Domluvil jsem s vedením školy, že dáme důvěru žákům 5. třídy, takže kdo máte problémy s porozuměním českého textu, nemusíte shánět překladatele, Vaše dítě vše přeloží. Jedná se o pět případů.

Jsme domluveni, že v pondělí bude samostatná práce na zlomky, děti to vědí a celý týden jsme to opakovali. Další a poslední matematické téma - desetinná čísla - bude v průběhu příštího týdne.

4/6    vše podle plánu

3/6   vše podle plánu

2/6   vše podle plánu

1/6   MDD, vycházka na lávku nad Maloměřickým seřazovacím nákladním nádražím, Cacovický ostrov, pobyt na dětském hřišti

31/5  vše podle plánu

Zítra se jdeme v rámci projektového dne volby budoucího povolání podívat na Maloměřické seřaďovací nádraží. Děti budou chráněny před větrem (čelenka, větrovka), budou vybaveny dvěma jízdenkami po 6,- Kč nebo tramvajenkou, v batůžku budou mít pití, svačinu a psací potřeby pro nepřízeň počasí, na nohou sportovní obuv.

V pondělí 6. června se budou konat od 16:30 do 18:30 hovorové hodiny.  Úvodní část bude společná, potom se Vám budu věnovat jednotlivě podle zájmu. Pořadí na "soukromé" konzultace si, prosím, stanovte mezi sebou sami. Bude to speciální setkání 2 v 1, tedy první a poslední zároveň. 

                                                 22. týden, stále prezenční

28/5   vše podle plánu

27/5   vše podle plánu

26/5  vše podle plánu

25/5   vše podle plánu

24/5   vše podle plánu

                                                   21. týden prezenční     

rozpis opakování ČJ

vyjmenovaná slova a slovní druhy   45 - 56                   do pátku 28/5

podstatná jména                                57 - 68                   do úterý 1/6  

přídavná jména                                  69 - 84                   do pátku  4/6

slovesa                                                85 - 100                 do úterý  8/6

zájmena a příslovce                  101 - 111  a  120 - 122       do pátku 11/6

číslovky a stavba věty         112 - 119  a  123 až konec     do úterý 15/6

Každé téma bude zakončeno krátkým informativním testem v rozsahu do 20 minut. Takovým, který je dovoleno psát denně vícekrát. Tímto budou připraveni na závěrečnou písemnou práci, kterou musíme psát. Pokud by časový harmonogram nevyšel, dojde samozřejmě k úpravě. 


Opakování matematiky není tak soustavné, protože učivo je v knize roztříštěné, opakujeme průběžně. Čekají nás vlastně dva velké celky, totiž zlomky a desetinná čísla. A promrskáme převody všech možných jednotek.

Konec školního roku bude hektičtější než jindy, protože chceme minimalizovat vzdělávací ztráty zaviněné pandemií. Potřebujeme zabrat všichni, děti ve svém zájmu, Vy v zájmu svých dětí a já v zájmu Vašich dětí                        

           21/5   vše podle plánu

           20/5  vše podle plánu

           19/5  vše podle plánu

           18/5 vše podle plánu

           17/5  vše podle plánu

20. týden je znovu prezenční

1. stupeň naší školy najel na zcela normální provoz.  Učit se budeme podle platného rozvrhu. Na oběd budeme chodit po poslední vyučovací hodině, takže můžete v případě zájmu děti opět přihlásit na obědy. Bude také v provozu školní družina. Žáci budou testováni 1x týdně (pondělí) PCR testy všichni do jedné nádobky. Pokud se ukáže přítomnost koronaviru, půjde celá třída do karantény a všichni se podrobí novému testování. To už proběhne jednotlivě, aby se odhalil nemocný jedinec. 


           14/5  vše dle plánu

           13/5  vše dle plánu

           12/5  vše podle plánu

           11/5   vše podle plánu

           10/5  vše podle plánu

19. týden je prezenční

           7/5    připojeno  21/0

           6/5    připojeno  18/3  (přijímací zkoušky)

           5/5    připojeno  18/3  (přijímací zkoušky)

          4/5  připojeno 19/2

          3/5 připojeno  19/2

18. týden je distanční

           30/4 vše podle plánu

           29/4  vše podle plánu

           28/4  vše podle plánu

           27/4  vše podle plánu

           26/4  vše podle plánu

17. týden je prezenční

           23/4  připojeno  19/2,         3. hodinu 20/1

           22/4  připojeno  20/1

           21/4   připojeno 20/1

           20/4   připojeno 20/1

           19/4 připojeno 20/1 

16. týden je distanční           

             16/4 vše proběhlo podle plánu. Nezapomeňte, že příští týden budete doma a budeme se učit distančně. Upozorňuji zvlášť žáky, kteří se tento týden připojovali na Ukrajině, že jejich návrat do Brna není o tomto víkendu nutný.

            15/4 všechny předměty proběhly podle plánu, test všech byl negativní  

             14/4  všechny předměty proběhly podle plánu

              13/4 všechny předměty proběhly podle plánu

              12/4 všechny předměty proběhly podle plánu, test všech negativní

15. týden bude prezenční

9/4   připojeno 20/1

8/4   připojeno 21/0

7/4   připojeno  21/0

6/4   připojeno 21/0  (po velikonočním volnu)

31/3   připojeno 21/0

30/3   připojeno 20/1

29/3   připojeno 21/0

26/3  připojeno 20/1

25/3   připojeno 20/1

24/3   připojeno  20/1

23/3   připojeno   21/0

22/3   připojeno   21/0

19/3   připojeno   21/0

18/3  připojeno  20/1

17/3  připojeno 20/1

16/3   připojeno  20/1

15/3   připojeno  21/0

12/3    připojeno 21/0

11/3   připojeno 21/0

10/3   připojeno 20/1

9/3   připojeno  21/0

8/3   připojeno 21/0

Dovoluji si popřát ženám k Mezinárodnímu dni žen.

7/3   Vám byla poslána na mail zpráva o brzkém zprovoznění elektronických žákovských knížek. Tak se na to, prosím, podívejte a postupujte podle následujících instrukcí.

5/3   připojeno 18/3

4/3   připojeno   18/3

3/3   připojeno   19/2

2/3   připojeno  20/1

1/3   připojeno  18/3          22. až 26. února byly jarní prázdniny

19/2    připojeno 19/2

18/2    připojeno  20/1

17/2    připojeno  20/1

16/2   připojeno  21/0

15/2    připojeno 20/1

12/2   připojeno 21/0

numerologové hledají zajímavá data, třeba 10.10.2020 apod. Dnešní datum je také zajímavé, třebaže to není na první pohled zřejmé. Zkuste číst zleva doprava i zprava doleva:

12.02.2021

3. února 2021

Dobrý den,

od nového pololetí jsme silně upřednostnili učebnu na google. Všichni konečně mají fungující přihlášení a umějí plnit většinu úkolů. Díky učebně jsme se přiblížili systému ze školy. Kdo jste doma, všimli jste si jistě, jak velice dlouho trvá doplnění jednoho cvičení. Každého abych oslovoval několikrát a až zapne mikrofon, tak se zjistí, že půlka neví, kde právě jsme. Vymlouvají se na to, že se jim seká zvuk, že mne neslyšeli apod. S tím nic nenadělám, protože to samozřejmě může být pravda. Učebna a plné přihlášení všech nám umožňuje samostatnou práci i při tomto způsobu výuky. Dnes už proběhla první v češtině. Probrali a zopakovali jsme si potřebnou látku a potom dostali žáci 20 minut na samostatnou práci. Byli zaměstnáni úplně všichni jako ve škole a 80 % odevzdaných tabulek (i když u někoho s drobnými chybami) beru pro začátek jako úspěch. Někteří docela zlenivěli, ale tento způsob je přinutí si to doma zopakovat a být v obraze. Zítra proběhne SP v obou předmětech. Už několikrát jsem v učebně překopával systém. Nejsem spokojen s tím, že nabízejí pouze označení hlavních témat. Potřeboval bych pro větší přehlednost v řazení učiva mít k dispozici i podtémata, protože tam je už dost věcí a bude jich přibývat.  Nikdy jsem s učebnou nepracoval, učím se za pochodu, což s sebou nese i předělávání uložené látky, aby byla při stoupající kvantitě příspěvků zajištěna kvalita přehlednosti.

                Kdybychom byli ve škole, nikdy bych si nenechal nikým vzít možnost vysvětlit látku u tabule sám. Takto jim mohu spoustu věcí říct, ale možnost přímo psát a malovat je okleštěna nedokonalostí a velkou zdlouhavostí, pokud člověk chce na obrazovku něco udělat ručně. Mnoho věcí si lze předem připravit, ale potom je často potřeba reagovat na místě, a tam to drhne. Vydal jsem se tedy cestou vybírání krátkých videí z YouTube. Je tam toho dost a téměř ke všemu. U některých nejsem spokojený s technickým provedením (třeba velmi slabý zvuk), některá jsou podle jiných učebnic a jsou tam tedy navíc věci, které se u nás berou v 6. třídě, někdy nejsem spokojen s faktickými chybami ve výkladu. V praxi to bývá i tak, že prosleduji klidně hodinu, abych nakonec zavěsil 1 tříminutové video.  Přesto se mi tento způsob zdá nejefektivnější. Pokud je video bez zvuku, tak do toho mluvím. Pokud cítím, že bych něco měl akcentovat, zastavím video a doplním. Jsou většinou dobře animačně zpracovaná a žáci se k nim mohou vracet a přehrávat si je znovu. Budu samozřejmě pokračovat ve stručných  zápisech učiva, aby si to mohli žáci postupně vlepovat do sešitů.

11/2   připojeno   20/1

10/2   připojeno   20/1

9/2   připojeno   19/2

8/2   připojeno   20/1

5/2   připojeno   20/1

4/2   připojeno   21/0

3/2  připojeno   21/0

2/2   připojeno   21/0

1/2   připojeno    21/0

27/1   připojeno  18/3

26/1   připojeno  20/1

25/1   připojeno  19/2

22/1   připojeno   17/4

21/1    připojeno   19/2

20/1   připojeno    18/3

19/1   připojeno   19/2 1. hodinu, potom 20/1

18/1   připojeno   19/2

15/1   připojeno   19/2

14/1   připojeno  20/1

13/1   připojeno  18 / 3

12/1   připojeno  19 / 2

11/1    připojeno 18 / 3

8/1     připojeno 19 / 2

7/1     připojeno  18 / 3

6/1    v online výuce připojeno 19 / 2           19 přítomno / 2 nepřítomni

5/1    v online výuce připojeno 17 dětí, od 4 budu chtít omluvenku.

4. ledna 2021   v online výuce připojeno 16 dětí, od pěti budu chtít omluvenku.

3. ledna 2021

Vítám Vás po vánočním volnu zase "v práci". Začínáme distančně a nevíme, jak dlouho to potrvá. Tentokrát to už bude i se zkoušením. Počítejte s tím, že se dětí vždy následující hodinu zeptám na to, co jsme brali hodinu před tím, tedy v češtině a matematice co jsme brali včera. Otázky budou krátké a odpovědi rychlé. Výuka bude probíhat formou synchronní (přímá práce se mnou) a asynchronní (plnění domácích úkolů + učení). Obě formy dohromady by měly obsáhnout normální dobu vyučování, tedy těch 5 - 6 hodin denně. Protože přímé práce budou 3 hodiny, není problém si představit délku domácí přípravy. Doma si tu činnost mohou děti rozvrhnout do celého odpoledne. Tady je role rodičů naprosto nezastupitelná. Dohlédněte, prosím, na domácí přípravu svých ratolestí. Kdy jindy než právě v tomto období. Úkoly v OC bych prosil mít hotové do 19. hodiny.

9. prosince 2020

Nebývá zvykem pravidelně podrobně informovat rodiče, ale rozhodl jsem se, že tak učiním. Nebude to samozřejmě tak podrobně jako v době distanční výuky, ale snad v dostatečné míře.

Po dobu distanční výuky bylo upozaděno pravidelné kontrolování, přišli jsme o čtvrtletní písemky. Je potřeba předvést konečně své vědomosti. S dětmi jsme se domluvili na určitém programu. Hlavním kritériem byl odhad doby, kterou budou potřebovat na přípravu. Ptát se budu jen na ty nejdůležitější věci.

Harmonogram:

11. 12. v pátek bude prověrka z matematiky

14. 12. v pondělí prověříme češtinu

16. 12. otestujeme vlastivědu

18. 12. zabojujeme s přírodovědou

Písemné práce většího rozsahu (pololetní písemky) budou potom v lednu. Samozřejmě i v případě, že opět zůstaneme doma, nějak to vymyslíme.

27/11               výuka bez problémů, připojeno 19/1 omluven

26/11               výuka bez problémů, připojeno 19/1 om, 3. hodinu připojeno 18/2 om

25/11                výuka bez problémů, připojeno 20 žáků

24/11                výuka bez problémů, připojeno 20 žáků

23/11                výuka bez problémů, připojeno 20 žáků

20/11                výuka bez problémů, přihlášeno 18 žáků, 2 omluveni

19/11                 výuka bez problémů, přihlášeno 19 žáků, 1 omluven

18/11                 výuka bez problémů, přihlášeno 19, 1 žák omluven

17/11                 Státní svátek

16/11                výuka bez problémů, připojeno 19 žáků, někteří se ještě pořád nepřipojují ze  

                        školní adresy. Poslal jsem všem nový link do učebny google, k dnešnímu dni

                        se do ní zapsalo jen 16 žáků

13/11                výuka bez problémů, připojeno 20 žáků, posílám přepracovaný rozvrh,          

                        snad je to konečná podoba.

12/11               na výuku připojeno 19 žáků, proběhla i vl místo včerejška

11/11 2020      na výuku připojeno 19 žáků, dnes odpadla vl, bude zítra 3. hodinu

10/11 2020

na vyučování přihlášeno 20 žáků, předměty m, čj, př.   Vkládám aktualizovaný rozvrh hodin.


9/11 2020     připomínám, že včera uběhlo přesně 400 let od bitvy na Bílé hoře

Na vyučování přihlášeno 20 žáků, předměty čj, m, vl.

S podobnými stránkami jsem nikdy nepracoval, stále hledám systém, aby to bylo uživatelsky co nepřívětivější. Nástěnka funguje jako kronika nebo deník. Jednotlivé předměty mohou obsahovat odkazy na látku, ale hledat v nich úkoly je asi zdlouhavé. Proto jsem vytvořil úkolovník, kde najdete vše o úkolech, tedy kdy, kde a co. Pokud se učíme tímto způsobem, tak se bude hodnocení opírat hlavně o vypracované úkoly.

7/11 + 8/11 2020     posláno mailem

1. zvuková nahrávka vlastivěda

distanční čeština

distanční matematika

distanční geometrie

6/11 2020

výuka proběhla bez problémů, přihlášeno 20 žáků, pro toho posledního objednán přístroj z nabídky místostarostky. Podle rozvrhu čj, m, př.   Někteří se ještě snaží přihlašovat z nesprávných adres. Správné přihlášení je z nově založené školní adresy, která končí zsstankova.eu

Úkoly v OC.

5/11 2020

výuka proběhla bez problémů, přihlášeno 20 žáků, 1 stále chybí

je to velký rozdíl oproti práci ve třídě, při tomto způsobu výuky nemohu zkontrolovat pozornost žáků, dnes jsem zachytil během vysvětlování nějaké dopisování. Zatím z toho nevyvodím žádné důsledky. Jsou připravena pravidla naší školy, která k vám co nejdříve dorazí. Bude v nich řeč o zodpovědnosti žáků při tomto způsobu výuky, o absenci při výuce apod. Dost na tom, že máme problémy technického rázu, někomu se neukazuje sdílená materiál, někteří nevidí při vysvětlování to, na co právě ukazuju apod.

Úkoly: do čj v OC, do matematiky do domácího sešitu příklady, které pošlu e-mailem.

4/11 2020

výuka proběhla bez problémů, podařilo se přidat další dvě připojení, 1 během výuky, 1 po výuce po telefonní konzultaci, takže zbývá  jediný nepřipojený žák

předměty: čj, m, vl., podrobnosti v kolonkách předmětů

3/11 2020

Vítězství všech!

Přece jen víkendové zkoušky přinesly svoje ovoce. Na dnešní vyučování přihlášeno během 3 minut 17 žáků, fungovalo vše, pocit hodně dobrý. Proběhly hodiny m, čj a př., vše je už systémově zastrkáno do jednotlivých předmětů. Děkuji rodičům za spolupráci. S nepřihlášenými budu řešit individuálně.

2/11 2020

Chválím všech 14 žáků, kteří se připojili, tentokrát během 3 minut. Potom už to bylo horší. Mikrofon, který fungoval v servisu, při zkoušce se Sebastianem i v 17:45 si znovu postavil hlavu a já ho 20 minut oživoval a po očku koukal na zprávy, které si děti posílaly, např.: teď zde budeme sedět 5 hodin apod. Nakonec se podařilo konec USB zástrčky trochu skřípnout, aby lépe držel ve zdířce a měl lepší kontakt. To je tedy adrenalin.....

Úkoly k zítřejšímu probírání najdete u jednotlivých předmětů podle rozvrhu: m, čj, př.....

Právě mi napsala kolegyně Šebelová, že musíme celý rozvrh překopat.

Dobrý den,
uděláme ještě jedno zkušební připojení před zítřejším ostrým startem.
Dnes v 17:50 pošlu mailem link a zkuste se do 18 h připojit všichni. Zatím se někteří připojovali i s tříhodinovým zpožděním, což samozřejmě při výuce není možné. U koho budou přetrvávat potíže, budu se mu věnovat osobně v Brně. Musíme najít jeden společný termín.

2. listopadu 2020

Dobrý den,
tento týden by se mělo plně najet na online výuku. Aby se co nejvíce podobala výuce ve škole, musíme všichni dodržovat určitá pravidla. Po dnech zkoušení různých způsobů komunikace bylo rozhodnuto využívat v co nejširší míře Google Classroom se všemi jejími podpůrnými aplikacemi. Byly dětem založeny mailové adresy do webmailu (s koncovkami zsstankova.eu a trvalo skoro týden, než byla většina schopna se přihlásit), protože právě s těmito adresami byl nadefinován přístup dětem do Google učebny (kam se mi umí spolehlivě přihlásit zatím 7 dětí). To jsou velice dlouhé dodací lhůty. Většina z nás se s touto aplikací teprve seznamuje, ale věřte, že studujeme pilně. Také jsme museli nastudovat Metodiku distanční výuky MŠMT, z které Vám časem pár odstavců odcituji. Osobně se omlouvám za zkušební připojování o víkendu. Posloužilo mi vlastně k tomu, abych zjistil, jak málo žáků je schopno se připojit. Svůj vestavěný mikrofon vůbec nepoužívám. Na jaře během distanční výuky fungoval normálně, teď o víkendu se tvářil, že vůbec nechápe, co se po něm chce. Dnes dopoledne jsem musel do servisu, na opravy není čas, koupil jsem redukci a vyzkoušeli jsme mnou vypůjčený externí mikrofon. Ten jsem ještě po návratu domů vyzkoušel s jedním žákem v reálném googlovském prostředí a je to dobré. Co není dobré je to, že náhradní dnešní práce (procvičování na OC), kterou jsem pověsil včera na nástěnku stránek školy, má v tuto chvíli průměrně vyplněno 7,5 žáka, což je třetina. Už jsem psal o tom, že hlavní pracovní čas je dopoledne. Dobře vím, že je to pro vás těžké: komunikační bariéra, rozdílné technické možnosti, rozdílné pracovní doby atd. A navíc někdo, koho mnozí ani osobně neznáte, na vás takto tlačí. Ani mně to není milé, ale doba vyžaduje zvýšené úsilí po nás všech. Kdybych už Vaše děti učil dva roky a Vy věděli, že mi jde především o ně, nevadilo by Vám to. Tak to, prosím berte tak, že to myslím nejlíp, jak je to možné. Choďte denně několikrát do webmailu a na stránky školy (https://www.zsstankova.eu/) do výukových materiálů 5. A, říkali mi, že jste tam zvyknutí chodit. První předpoklad úspěchu je být o všem informován. Sestavil jsem prozatímní rozvrh, který může ještě doznat změny. Zdá se toho hodně, ale ne všechny hodiny musejí mít 45 minut. Možná angličtinářky nemusejí mít 3 hodiny týdně, dejme tomu čas, ale začít musíme. Hodiny budeme začínat vždy v celou. Přihlášení do učebny má jeden stálý kód, přihlášení na meet (živé vysílání) má vždy jiný. Napřed se musím přihlásit já a potom zjistím ten kód a budu posílat mailem. Pokud budu přihlášený tahem 3 hodiny, bude po celé tři hodiny kód stejný. Pokud vypadnu (třeba přerušení dodávky el. energie), je třeba hlídat mail a čekat na nový kód nebo zprávu ode mne z telefonu apod. Na stránky školy pověsím vždy večer úkoly, které budeme druhý den probírat nebo děti vypracovávat. Učte je, aby se chodily pravidelně dívat, jsou to páťáci. Moji loňští páťáci se to všichni brzy naučili.Je to i jejich zodpovědnost. To je zatím v tuto chvíli všechno.

Pořadí obrázků: prozatímní rozvrh 5. A, aplikace k našemu použití, naše učebna, naše živé vysílání (Meet, videokonference)

Obrázky zase pošlu i na mail a tady je z kapacitních důvodů odeberu.

1. listopadu 2020

Dobrý den,

dnes nás čeká první zkušební schůzka v 10 h, v 9:50 pošlu odkaz, žáci na něj kliknou, přihlásí se ke svému účtu na google a budou v učebně. Včera mi nešel mikrofon, doufám, že to dnes bude lepší. Zjistíme, komu se daří připojit, promluvíme spolu, můžeme napsat něco do chatu. Nebude to dlouhé. S těmi, kterým se to nepodaří, se telefonicky spojím a mrkneme na to. Odpoledne bychom to v 15 h zkusili znovu.

V 10 h žádná sláva, pouze 3 žáci + 1 pokus. Snad to bude odpoledne lepší. Můj vestavěný mikrofon opravdu přestal fungovat, musím to zítra pořešit.

V 15 h také 3 žáci + 2 pokusy. Zradila mne technika. Můj vestavěný mikrofon na jaře fungoval, teď nefunguje. Nemám důvod ho používat, takže jsem to zjistil až nyní. Mám i externí, ale můj notebook nemá mikrofonní zdířku. Zítra to zkusím nechat opravit, nějak to vyřeším.

Úkoly ještě zítra na OC. Vysílání ode mne nebude.

Denní rozvrh vysílání:

navrhuji postupovat podle platného rozvrhu, abychom se nějak domluvili s ostatními vyučujícími.

pondělí          čj          m          vl           aj   podle pokynů

úterý              m          čj           aj          př       

středa            čj           m          vl          pč

čtvrtek           m          čj           aj   podle pokynů

pátek             čj           m          př

Toto je teorie, praxe může být jiná. Loni jsme při živém vysílání vysvětlovali pouze novou látku nebo zadání těžkého příkladu, a muselo se to vejít do 40 minut, potom se vysílání v zoomu samo ukončilo. Také máte sourozence, se kterými je samozřejmě nutné počítat. To vše se snad během týdne vyřeší a budeme moci zapnout naplno.




Co nás čeká 1. listopadu......

Dnešním zkušebním připojením prošlo do 17:30 jedenáct žáků, což není špatné.

Zitra pošlu všem v 9:50 mailem odkaz na připojení do živé učebny, pouze na něho kliknete a měli byste být tam. Dnes jsem to vyzkoušel s jedním z vás a podařilo se. Doufám, že se přihlásí alespoň polovina. Pravidelné vysílání započne v pondělí (nejpozději v úterý) v 9:00 h


31. října 2020

Dobrý den, já vím, že chci pořád zpětnou vazbu, ale musím. Kdybychom to přihlášení zakládali ve škole, nebylo by za 15 minut co dělat a všem by to šlapalo. Takto je to mnohem těžší. Včera večer jsem vyzval žáky, aby se do učebny přihlásili, protože musíme doladit spoustu věcí. Učinili tak pouze dva, ale bylo už hodně po 20. hodině a víc jsem nečekal. Zopakujeme to dnes znovu. Pošlu žákům na mail přihlašovací kód, na který kliknou. Tím vstoupí do třídy a já to zkontroluju. Musíme rozlišovat dvě věci: připojení přes webmail na forpsi (tak spolu už měsíc komunikujeme, ambroz@zsstankova.eu a teď mohou i Vaše děti) a připojení do Google classroom, tedy učebny, kam mohou jen Vaše děti. Můžeme se pokusit i o nějakou komunikaci. Můžu jim napsat mail přímo z učebny (to chci vyzkoušet) nebo samozřejmě potom z webmailu. Včera jsem oběma psal přímo z učebny. Sebastianovi ten vzkaz přišel a jeho adresa se mi jevila jako správná. Adresa Dmytra se mi jako správná nejevila (třebaže správná být musela, protože se mu podařilo do učebny přihlásit). Po správném začátku následoval místo zavináče znak pro procenta % , potom zsstankova.eu potom teprve @ a nějaký záhadný dodatek. Proto si myslím, že mu zpráva přímo z učebny nedorazila. I takové věci musíme ladit a času je stále méně. Posílám kód mailem a ať se mi děti přihlásí do učebny, každému pošlu zprávu z učebny a budu potřebovat potvrzení, že jim zpráva z učebny přišla. Pokud by se to některému podařilo potvrdit přímo do učebny (dětem jdou tyto věci lépe než nám) bude to fajn, pokud ne, ať mi to rozhodně potvrdí svou adresou z webmailu. Potřebuji vědět, zda jim ty zprávy z učebny příjdou a kam....Děkuji.

Zdařilé přihlášení do učebny: Seba, Dmytro, Sunčica, Maksym, Zora, Diana, Pasoon, Erika, Janka, Ágost, Miša


30. října 2020

Dnes si ukážeme, jak se přihlásíte na účet Google, kde jsou pro nás zajímavé aplikace, hlavně možnost živého vysílání. Máme tam vytvořenou naši 5. A. Do naší třídy se nemůže přihlásit kdokoliv, pouze ten, kdo má na Google školou zaplacené přihlášení. Proto bylo nutné udělat si na webmailu školou vytvořené žákovské přihlášení (mám ho zatím potvrzené pouze od poloviny třídy!).

Google Classroom (Učebna) je volně dostupná webová služba, která nám učitelům umožní rychle a snadno zprovoznit v internetu prostor pro výuku. Každý učitel může pozvat do výukového kurzu (jakési virtuální třídy) své žáky a pak jim velmi snadno posílat oznámení, přidávat odkazy a soubory, přijímat a zadávat úkoly a se žáky komunikovat. Učebna je navíc velmi dobře dostupná z mobilní aplikace. Vzhledem k okolnostem se Učebna v tuto chvíli jeví jako nejlepší platforma pro distanční výuku.


Přihlášení do své třídy na google:

  • otevřít si prázdnou stranu google s tabulkou na přihlášení, lze se k ní dostat i přes mozaikovou ikonu vpravo nahoře, po rozkliknutí kliknete na modrou ikonku účet
  • nic nezakládáte, nikde se neregistrujete, vše je hotovo
  • pokud tam je vepsaný nějaký Váš účet, dáte přihlásit se jiným účtem a tabulka bude připravena
  • první kolonka: e-mail nebo telefon dáte to nové přihlášení ze žákovského mailu (znovu pošlu)
  • u další kolonky v tabulce kliknete na slovo další (nikam jinam)
  • vyskočí nová tabulka, kde zadáte heslo (je složité, raději ho kopírujte, pošlu) a kliknete na další
  • potom jsou podmínky, které příjmete, kliknete na příjmout
  • ukáže se tabulka na změnu hesla, je to na obrázku dobře popsané, jen si nejsem jist, jestli to nenechat na později
  • to by mělo být všechno a ocitnete se v naší třídě

29. října 2020

Množí se nám přihlášení.....tedy rekapitulace.

1. Dostali jste adresy žáků na přihlášení do forpsi webmailu, tam běžně komunikuji s rodiči. Je ale potřeba, aby měl i každý žák svoji adresu, aby se pomocí ní mohl přihlašovat do Google Classroom, tedy na živé vysílání. Dosud mi potvrdilo spojení pouhých 7 žáků. Já jsem si do svého adresáře všechny založil, ale to mi není nic platné, když se Vy při zakládání spletete a nic od Vašeho dítěte směrem ke mně nedojde a nepřihlásí se ani na živé vysílání, které je v době distanční výuky nezbytné.

  • zadáte webmail.forpsi.com a do tabulky zkopírujete do e-mailové adresy adresu svého dítěte, kterou Vám nyní pošlu, heslo je zatím pro všechny stejné, zkopírujte si do hesla stankova14
  • změníte heslo podle obrázku 1 a 2

Obrázky jsem smazal, máte je všichni v e-mailu.

Za pozdrav z nové žákovské adresy chválím tyto rychlíky: Janka, Josef, Zora, Artur, Dmytro, Seba, Ágost,  Diana, Michael, Žeňa, Sunčica, Miša, Pasoon, Kristýna, Erika, Daniel

28. října 2020

  • založena nástěnka, aby úkoly i zpětné vazby nestrašily v úvodu. Tady najdete vše potřebné
  • poslány známky rodičům z OC v týdnu 19 - 25. října (2. týden distanční výuky)
  • účty potvrzeny zatím u dvou žáků, není na co čekat, v pondělí bude ostrý start

27. října 2020

  • Dnes jsme obdrželi vytvořené školní e-mailové adresy žáků školy. Pomocí tohoto e-mailu jsou potom žáci registrováni do Google Classroom. Je nutné, aby se žáci do mailu přihlásili a změnili si heslo. Pro všechny je teď v současné době nastaveno stejné : stankova14
  • čekám na odezvu, krátký pozdrav na potvrzení zkoušky spojení
  • V dalším e-mailu pak dostanete přihlašovací údaje a postup pro žáky k přihlášení k vytvořenému účtu Google.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky